Barn av vår tid

Okej, jag kan inte påstå att jag är värsta ängel som är duktig jämt, men jag kan berätta att jag inte gör dumma saker.. Som tex detta, vad tänker idioten med? Dagens ungdom (jag inkluderad) är bortskämda och ouppfostrade (generellt sätt). Gosh... Okej tider förändras, men ändå. Vi får faktikst skärpa oss. Hm, fast nu kan jag ju dra för snabba slutsatser också, eftersom jag inte vet historien bakom det som hände, och Aftonbladet tycker kanske det är roligt att få det att se ut som att bara ungdomar är dåliga individer...

Sen så de där kravallerna i Köpenhamn, jag satt och funderade på det igår när jag tittade på nyheterna och såg lite av vad som hände. Typ några få ungdomar sprang runt och såg engagerade ut. Resten sprang runt med lite ölflaskor och kastade lite saker. Hm, skulle gissa på att 25% är där i ett politiskt syfte eller va man ska kalla det, och resten är där för att ha "skoj"! Att dom orkar.. Flera blir tagna av polisen och säkert många blir skadade. Sen så filmade dom en kille som gick runt med en ölflaska och tittade in i kameran med värsta hånleendet.

Fast det värsta jag kan tänka mig, var när någon idiot attackerade en ridande polis med en brandsläckare under göteborgskravallerna för några år sen. Hästen dog eftersom den fick slangen upp i "näsborren" och hela blodomloppet i huvudet frös väl sönder! Gah, jag verkligen hatar när sådant händer. Låt inte era ilskor gå ut över djur, dom är oskyldiga och ska inte behöva påverkas av människors idioti!

kexigt

Ne nu e jag arg så nu ska jag äta lite Ballerinakex! hihi! På tal om ballerinakex så vill jag smaka dom nya ballerina minimuffins! :o Är dom goda?


Sandy


Kommentarer
Postat av: AntipateR

Ungdomar idag är nötter men det finns ju anledningar? Saker som en dålig uppfostran av förälder bör tänkas på. Dom nya kakorna smakar dåligt tycker jag.

2007-03-02 @ 22:17:41
Postat av: Anonym

hehe okej ;)

2007-03-03 @ 11:52:15
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: N

Har inte smakat ballerinamuffinsen ännu. Men det kommer ;) Dom ser grymt goda ut iallafall! :)

2007-03-03 @ 22:49:00
URL: http://nataliesshow.blogg.se
Postat av: Mandy

Mmm, ballerina:D

2007-03-05 @ 16:45:06
URL: http://diamanter.webblogg.se
Postat av: AntipateR

Seriöst folk ni kan väl ändå inte bara kommentera kakorna, kärringen Sandy (hih ^) har en poäng!

2007-03-06 @ 22:14:59
Postat av: Sandy

AntipateR: jag tror folk har lättare att relatera till kakor än de ja skrev om! miip.. eller så vill dom kanske bara inte ta del av sanningen! haha ;D

2007-03-07 @ 19:02:57
URL: http://glitterati.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: